Referenties

Over de online leesclub! ‘Gezonde stad’
“In een fijne sfeer heb ik eens op een andere manier een boek gelezen en besproken.” – Margo van der Put, directeur Academie Welzijn en Gezondheid

“Het is prettig om gezamenlijk te lezen in een interessant en relevant boek. De vragen helpen mij om mijn denken nog wat meer structuur te geven. Mooie methode met close reading […] Het is goed om met collega’s ook van andere opleidingen naar een onderwerp te kijken. Het is kruisbestuiving van ideeën/inzichten, een soort bijscholing.
Ik neem het concept van gezonde stad en publieke ethiek mee in de lessen voor de minor…” –
Een docent social work

“Ik heb genoten van de theorie en het bespreken ervan (in depth) met collega’s. Is er een volgende leergang? I’m inn! Theo Niessen, Sr. Beleidsadviseur onderzoek | onderwijs

Over een uitgebreide training Close reading
“Dank voor je inzet en enthousiasme, en je openheid in hoe en waarom je deze sessies doet zoals je ze doet. Heel leerzaam, mooi voorbeeld!” – Dorien Voskuil, Onderzoeker Lectoraat Mantelzorg / Hoofddocent Voeding en Diëtetiek

Over een lezing en nabespreking
“Graag wil ik je bedanken voor de mooie inleiding en gespreksondersteuning die je gisterenavond geleverd hebt. Zelf vond ik je rustige en toch stevige toon weldadig om naar te luisteren.”
– Naud van der Ven, adviseur bedrijfsprocessen gemeente Amsterdam / workshops over Levinas »

Over een vijfdaagse training Close reading:
“Ik denk dat het een goede didactische methode is die goed ingezet kan worden in het onderwijs. Het is ook een mooie tegenhanger tegen het vluchtige, vrij oppervlakkige en snelle lezen dat vrij dominant is vandaag de dag. Close Reading dwingt je om te vertragen en de tekst echt goed door te laten dringen. Ik denk dat dit erg belangrijk is, zowel voor docenten als studenten. Het is alsof er soms een diepere laag van begrip wordt aangeboord bij het close readen die je normaal gesproken niet altijd bereikt.

Van het vertragen en bewust het ‘werk’ neerleggen bij de deelnemers heb ik heel veel geleerd. Ook voor mijn werk als docent in andere lessen. Ik heb de neiging om zelf veel het initiatief te nemen, deze aanpak heeft mij aan het denken gezet en aangespoord om studenten zelf meer te laten werken.” – Maarten van Munster, Team Leader European Studies / Senior Lecturer Human Rights Law